2024 yılında Bayburt Tüketici Hakem Heyetine toplam 513 başvuru yapıldığını söyleyen Dilek, 498 uyuşmazlığın karara bağlandığını ve bunların yüzde 63’nün tüketicinin lehine, yüzde 37'sinin ise tüketicinin aleyhine sonuçlandığını söyledi.
Önceki yıllarda olduğu gibi 2024 yılında da en çok şikayetin, 357 şikayetle perakende ticaret sektörüne yönelik gerçekleştiğini söyleyen Dilek, Yapılan başvuruların toplam parasal değerinin yaklaşık 3 milyon 898 bin 910 lira olduğunu belirtti.
Haber Merkezi
Kanuni düzenleme yok, denetleme yok, illa dolandırılacaksın ki yetkililer çözüm bulsun. işin garibi, tüketici başvurduktan sonra haklı çıktığında karşı tarafa yaptırım yok. sadece tüketicin masrafa karşılanıyor. işletmeye yüklü miktada ceza ve bir daha iş yeri açmama cezası ver bakalım bu mağduriyetler oluyor mu? Bir yetkililer marifetmiş gibi şikayet başvurusu sayısı açıklıyorlar. mağduriyetle övünen, iş bilmezlikle övünen, iş çözmek yerine sorun büyüten başka millet ve ülke yok sanırım.