"From Digital Footprints To A Sustainable Future" adlı bu proje, Türkiye'den 10, İspanya'dan 1, Hırvatistan'dan 2 ve Portekiz'den 1 öğretmenin iş birliğiyle yürütülüyor. Proje, 10. sınıf öğrencilerinin aktif katılımıyla başarıyla ilerliyor.
Günümüzde teknolojinin hayatımızın ayrılmaz bir parçası olması nedeniyle proje, teknolojinin doğru kullanımı, dijital ayak izi, e-güvenlik, internet etiği ve çevresel sürdürülebilirlik gibi önemli konulara odaklanıyor. Proje, öğrencilerin matematiksel analizler ışığında çevresel sorunları keşfetmelerini, uluslararası iş birliğiyle kültürel farkındalıklarını artırmalarını ve dijital dünyadaki davranışlarının çevresel etkilerini anlayarak sürdürülebilir çözümler geliştirmelerini hedefliyor.
Proje kapsamında öğrenciler, Genially ile oyun tasarlama, StoryJumper ile hikaye kitabı yazma, Canva ve Idogram ile logo ve sunum hazırlama, Virbo, Bitmoji ve Snapchat gibi programlarla avatar ve video oluşturma gibi çeşitli Web 2.0 ve Web 3.0 araçlarını kullanarak etkileyici etkinlikler gerçekleştiriyorlar. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler teknolojiyi daha etkin kullanmayı öğrenirken, ilgili konularda farkındalıklarını artırıyorlar. Projede ortak dil olarak İngilizce kullanılması, öğrencilerin dil becerilerini de önemli ölçüde geliştirmelerini sağlıyor.
Projeye katılan öğrenciler, okulu temsil etmenin yanı sıra kendi kültürlerini tanıtma, farklı kültürleri tanıma ve onlarla etkileşim kurma fırsatı yakalıyorlar. Bireysel ve işbirlikçi etkinliklerle dolu bu eTwinning projesinin hem ulusal hem de Avrupa kalite etiketlerini alması bekleniyor.
Yorumlar
Kalan Karakter: